Throwback 2016

Assalamualaikum and hai guys!!! Dah lama rasenya aku tak berblogging nih. Tetiba rasa urat saraf kat tangan ni gatal je nak update something kat blog and yeah, aku akan update as fast as lightning..haha.
Sempena tahun baru ni...yup dah tahun 2017 ye kawan-kawan..hihi, aku nak throwback la sikit what happen to me in 2016.

Dalam tahun 2016 ni, tahun pertama aku sebagai budak lepas spm.In January, sudah menjadi kebiasaan bagi budak2 lpas spm ni ialah dapatkan lesen kereta. Dengan pantasnya mak aku daftarkan aku kat agen blaja memandu dan aku blaja memandu kat imkeda. Setelah dengar ceramah yang bosan tu, akhirnya aku lulus gak lesen L untuk motor and kete. Okay la kan???hehe. In febuary, aq just lepak2 kat umah...menganggur jap pastu kawan offer keje ganti tempat dia. Aku pun bagaikan mengantuk disorong bantal pon amik la offer dia. Lagipun tempat keje dia tu bukanlah jauh sangat dari rumah aku pun...jalan kaki pun sampai. Jadi aku pun berjogging la dari rumah sampaila tempat keje. Begitu la rutin aku setiap hari lepas tu. In March, just keje macam biase tapi da mula letih da. Ade rase nak berhenti je tapi tangguh la niat tu. Aku target sampai dapat tawaran sambung blaja baru aku berhenti. Aku jugak sambung blaja memandu untuk dapatkan lesen P, tapi tak sempat habiskan jam blaja.Dan aku membilang hari result spm kluar...huhu mmg nervous nak mati yalls.

In April, result spm pon kluar dan result aku biase2 je..3A jee hehe tu pon BM,Sejarah ngan Pendidikan Islam je. Subjek yang aku target A tuh, Alhamdulillah lpas gak. Yang lain cam biase je B,C,D,E ade je dalam result, x cantik sangat ah. Lpastu mohon la dalam upu untuk sambung blaja kat ipta. Aku banyak mohon universiti mcm uitm sbb uni tu ade kos kene mengena ngan aliran aku time form 5. Then selainnya aku mintak politeknik and so on. In May, result upu keluar dan aku gagal dapat tawaran daripada universiti. Hurmm...so sad. Tapi aku dapat tawaran dari politeknik dalam kos yang aku ade minat jugak laa. Akibat kesedihan xdpt uni, aku pon terima laa politeknik seadanya..hehe.
In June, its time to berhenti kerja sbb aq dah dapat tawaran sambung blaja kann. Agak happy sbb x stress lagi ngan keje. And mak aku prepare la barang2 nak pi sambung blaja, Ini first time aku akan duduk jauh ngan family...duduk kat asrama. Rase berdebar pon ade bila dok jauh ngan family nih...hehe saya anak manja awakk haha. Aku masuklah blaja kat politeknik ni pada bulan puasa. Seminggu dapat makan free and sedap2. Lpastu start masuk klass and jumpe kawan2 baru.

In July, Aku meneruskan kehidupan sebagai pelajar poli ni. Amik masa gak la aku nak rapat ngan kawan2 baru ni sbb aku ni agak pemalu orangnya. Dalam kelas aku ni majoriti lelaki dan ade 2 je pempuan...sian gak kat pempuan tu. Lpastu cuti raya, raya pon x meriah sangat dah, cam biase2 je. In August and September, balaja cam biase. Mengenali ape itu quis,tutorial,test and perangai2 lecturer. Mula biase dengan kehidupan kat ipta nih. Kawan2 class pon da rapat mcm adik beradik haha best ade kawan cam diorang. In october, menghadapi final exam. Time tu la baru blaja bersungguh-sungguh dengan classmates. Kitaorang final 4 paper je. Bile dah abis final exam, time untuk balik dah. Agak sedih gak la nk tinggalkan asrama and kawan2. Sebak je terasa..huhu. Sem 1 dah bais yeah!!!

In November, poli hanya bagi cuti 3 minggu je tapi aku hanya dapat seminggu je cuti sebab aku jadi jpkk(jpkk ni urus dak2 asrama). Jadi dalam seminggu tu, aku blaja kete and ujian jpj, tapi gagal...huhu menangis weyh. Lpastu, Seminggu aku kursus dan seminggu lagi aku kene handle dak2 sem 1 yang masuk poli. Memang penat giler time tu. Tapi banyak gak la pengalaman baru yang aku dapat. Best jugak actually. Lpastu handle budak2 senior lak yang dapat masuk asrama. Tu xde ape sangat la, biase2 je dan aku jadi ketua aras asrama. Ketua aras tingkat 3 jela. Blok asrama tu paling jauhla ngan cafeteria ngan surau. Jadi agak terpinggir jugak blok aku ni hehe. Seram sikitla rase.Lagipon banyak je cerita2 aku dengar dari kawan2 aku. Aku just kuatkan diri and so far xde ape2 laa hehe.

In December, mula kehidupan sebagai budak sem 2. Tak happy sangatla sbb majoriti classmates duk luar. Jadi tiap2 hari aku rindukan dorang, jumpa pon kejap jer tu pon kat klass. Agak terseksa jiwa batin ku ini huhuhu. Aku jugak bergiat aktif la sebagai jpkk(jawatankuasa kolej kediaman). Boleh arah2 budak da skang nih, rase berkuasa giler. Sekarang kitaorang kene pikirkan program nak dijalankan untuk sem nih...sape2 ade idea tak??tolongla please hehe. Aku juga jadi prs (pembimbing rakan siswa). Aku jadi naib bendahari pulak tu, mmg lari la daripada minat aku tp kita try jelah hehe. Itu pon kitaorang kene pikir program untuk sem ni. Mmg pening la kepala aku nak pikirkan bende tu. Study pulak cam biasa je. Kadang2 aku ketinggalan tapi nasib ade kawan boleh ajarkan balik. Takdelah aku hilang ilmu2 yang lecturer kasi. And skrang tengah cuti tapi assignmnet banyak gak. Harap2 aku rajinla nak buat hehe.

Itulah serba sikit apa yang berlaku kat aku sepanjang 2016 ni. Mmg tak kene la sbb skang da 2017 tapi aku nak citerkan jugak ape yang aku alami sepanjang 2016. Banyak memori yang aku tinggalkan pada 2016 nih. Thanks 2016 kerana berikan aku banyak memori yang manis!!hehe cam budak2 je ayat aku ni


Jadi guys, SELAMAT TAHUN BARU 2017!! Harap korang jadi lebih baik tahu ni kay dan beri banyak lagi memori manis tahun ni!!

Comments

  1. Wahhh aktifnya dia berpersatuan huhu bagus2

    Selamat tahun baru ye awak, moga semuanya manis2 aja huhu :)

    ReplyDelete
  2. Selamat Tahun Baru Yer En Sirah...semoga sukses di tahun ini...

    PS : Rajin bepersatuan itu bagus...sangat baik untuk human relationship apabila dah bekerja nanti....;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waa abng amir komen blog kita laa..hihi, thanks abng amir!! yup mmg saje masuk persatian2 ni sbb mase skola pasif je jadi nak cari pengalaman hidup. happy new year too

      Delete
  3. hai..first time singgah blog kau. gudluck dalam menempuh sem2 yang akan datang. sekali boleh join, kau join je aktiviti kat poli kau tapi study jangan terabai dah la ye..haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Barang2 Yang Perlu Dibawa Ke Asrama....Maybe (0_0)

Salam Perkenalan Semua!!