Barang2 Yang Perlu Dibawa Ke Asrama....Maybe (0_0)

Assalamualaikum and apa khabar semua??? 
Aku harap harap korang sihat2 belaka la harini ya!! 
Hihihi intro aku masih ku rasa kan hambar giler nakharom -__-

Harini memang hari yang memenatkan aku guys!! Start daripada tengah hari tadi kakak and mak aku sungguh2 betul nak beli semua barang persiapan aku nak masuk asrama nanti.
Ianya bagus tapi aku rasa malas sangat sebab ade 1 minggu lagi sebelum aku kene sambung blaja kat port dickson. Tapi apakan daya, aku turutkan jela kehendak kakak ngan mak aku tu.

BTW, bagi budak macam aku yang x pernah tinggal kat asrama, mesti ter tanya2kan apa laa bende nak bawak bile masuk asrama???hahaha...separuh jakun aku dok mikirkan hal ini.  Jadi,motif aku harini aku nak dedahkan kat korang apa yang perlu dibawa ke asrama nanti. 

Setelah aku siasat, kupas dan buat kesimpulan, aku dapatlaa idea apa nak di bawa ke asrama nanti...hahaha. Pagi2 buta aku dok siapkan list barang2 yang aku rasa perlu aku beli dan prerpare bila masuk asrama nanti . Jadi aku harap list2 ni berguna untuk budak2 yang nak pergi masuk asrama sekolah ker kolej kediaman uni ke kamsis poli ker. Ini dia listnya:-

BARANG2 YANG PERLU DIBAWA

PAKAIAN
1.       BAJU KEMEJA PUTIH LENGAN PANGJANG  (beli yang slim fit..baru segak)
2.       SLUAR SLACK HITAM 
3.       BAJU BERKOLAR ( time ni la nak bergaya ala2 farid kamil dlm lagenda anak setan)
4.       SLUAR TRACKSUIT ( untuk bersukan dan berjimba bersama rakan2 tauldan yaa..hihi)
5.       SLUAR JEANS 
6.       BAJU MELAYU (nak pi solat kat surau takkan nak pakai pagoda lakk!! seksi you..)
7.       T SHIRT ( pakaian harian bro...takkan nak telanjang dalam bilik)
8.       KOPIAH 
9.       TOPI 
10.   SELIPAR 
11.   SELIPAR JAMBAN 
12.   BOXER ( ini penting!!! bagi kaum adam)
13.   KASUT KULIT ( kalau ade majlis2 rasmi kene la pakai..baru smart)
14.   KASUT NK PI CLASS 
15.   KASUT SUKAN
16.   BAJU JALAN2(bersiar-siar)
17.   STOKING 
18.   BAJU DALAM
19.   BAJU SUKAN 

PENJAGAAN DIRI
1.       PENCUCI MUKA 
2.       SABUN MANDI
3.       UBAT GIGI 
4.       BERUS GIGI 
5.       SHAMPU RAMBUT
6.       PELEMBAP RAMBUT
7.       DEODORANT  
8.       MINYAK WANGI
9.       KRIM RAMBUT
10.   PENGETIP KUKU
11.   COTTON BUDS
12.   SIKAT RAMBUT
13.   TUALA 
14.   BAKUL KECIL
15.   PENCUKUR
16.   KRIM PENCUKUR
17.   PENYEGAR MULUT


DOBI
1.       HANGER
2.       HANGER KECIL
3.       PENYEPIT BAJUSABUN BASUH BAJU
4.       BALDI
5.       GAYUNG
6.       BERUS
7.       BAKUL BAJU KOTOR
8.       SETERIKA

ALAT TULIS
1.       PENSEL BOX BESAR
2.        PEN BIRU
3.        PEN HITAM
4.        PEN MERAH
5.       PEMBARIS PANGJANG
6.       KALKULATOR
7.       STAPLER
8.       UBAT STEPLER
9.       GUNTING
10.   SELOTIP
11.   LIQUID PEN
12.   HIGHLITHER
13.   FAIL
14.   GAM
15.   KLIP KERTAS
16.   PENEBUK KERTAS
17.   THUMBTACK
18.   PENSIL 2B
19.   BEG NAK PI CLASS


BILIK
1.        SELIMUT
2.        KAIN CADAR
3.        BANTAL
4.        SARUNG BANTAL 
6.       LANGSIR
7.       BAKUL SAMPAH
8.       PENYAPU DAN PENYODOK
9.       PEWANGI BILIK
10.   JAM
11.   KELENDAR
12.   UBAT NYAMUK
13.   KAIN BURUK
14.   PENGELAP TINGKAP
15.   MOP
16.   SEJADAH
17.   UBAT LIPAS
18.   BULU AYAM

MAKANAN
1.       BISKUT
2.       KURMA
3.       AIR MINERAL BESAR
4.       PINGGAN
5.       MANGKUK
6.       GLASS
7.       JUG
8.       SUDU
9.       GARFU
10.   BOTOL AIR
11.   THERMOS

UBATAN
1.       PANADOL2
2.       ENO HALIA
3.       MINYAK ANGIN
4.       MINYAK GAMAT
5.       EYEMO
6.       PLASTER

GADJET
1.       PHONE
2.       CHARGER
3.       EARPHONE
4.       INTERNET
5.       PENDRIVE


inilah list2nya barang2 aku nak bawak nanti mase nak masuk asrama. Aku harap sedikit sebanyak dapatla bantu korang nanti.

Dan sebentar tadi dah umumkan esok....ESOK IALAH PUASA  kawam2!!! yeah!! Time ni la kita perlu perbanyakkan ibadah kita yup. Dan arghhh aku xtau la ape nasib aku masuk blaja time2 puasa...dahla orientasi seminggu!! ape yang senior nak buat mase tu yaa??? Tapi rasa x sabar gak nak jumpa tempat  baru, kawan baru and sebagainya lahhh. Hihihi

Jadi cukupla takat ni untuk harini, da penat, maghrib tadi baru balik shopping. Penat giler barabas. Sakit pala. Sakit Kaki. Sakit belakang. Tapi satu je saya takkan sakit kan....saya x akan sakitkan hati awakkk!!!  CIA CIA CIA CIA!!! Hahahaha.....ko da mula mengarut harris, now pi tido esok  nak bangun sahur.

k. Bye!!!


Comments

Popular posts from this blog

Throwback 2016

Salam Perkenalan Semua!!