My family ;)

Assalamualaikum dan hai guys!!

Pejam celik pejam celik dah 3 hari kita semua berpuasa....hurmm macam kejap je aku rase sekarang nie. So far not bad laa cuma aku rase penat dan x bertenaga jee hahaha. Tula duk kat umah bukan wat apa pun just duduk...baring...duduk...baring sebab tu la jadi lembik macam lintah sekarang ni haha ;)

Jadi daripada aku duduk and baring jee, aku cergas2kan badan ku yang montel nie untuk update blog ni hahaha bagi otak berfikir sikit so takdelah rase lemah bagai semua. Harini aku rase macam nak cerita sikit pasal family aku.

Aku lahir tahun 1998 mase umur mak aku 45 tahun and umur ayah aku 55 tahun kot rasenya.Mak aku orang Beranang dan ayah aku orang mantin. Memang rare laa sbb jarang orang yang “ade usia” ni mempunyai anak. Tapi aku bersyukur ade mak and abah  sbb diorang besarkan aku dengan penuh kasih sayang dan sempurna. Namun, bahagia aku x lama guys, ayah aku meninggal dunia mase umur aku 3 tahun. Aku x rase ape2 mase tu mungkin sbb aku masih kecik tapi aku tahu time tu ayah aku xde. Effectnya sekarang laa, aku rase x sempat nak kenal ayah aku macam mana orangnya just gambar dia jee aku simpan wat kenangan. Lepastu, mak aku pikul tanggungjawab membesarkan aku dengan sempurnanya.berbekalkan duit pencen ayah, mak aku dapat sara hidup aku sampaila sekarang. Takde yang kurang, aku dapat pendidikan yang sempurna and dah habis spm sampai tunggu nak masuk ipt la ni. That’s why i very love my mum so much!!

Tapi bukan aku sorang je anak mak ngan abah aku, aku ade 5 adik beradik. # lelaki and 2 perempuan. Nombor 1 ngan 2 adalah abang aku, no 3 ngan 4 adalah akak aku and aku la anak lelaki bongsu hehe. Abang2 and kakak2 aku suma lagi tua daripada aku. Beza umur ngan adik beradik yg no 4 pun 13 tahun. Tuanya diorang hihi. Mase kecik2 dulu aku happy je ngan diorang sb  yela selalu dimanjakan hehe. Cuma aku x rapat ngan abang sulung aku sbb jarang ade kat umah ngan kakak aku yang tua sbb dia tu lain sikitla perangai asyik nak marah aku jee. Aku paling rapat ngan kakak aku yang muda sbb selalu spend time together ngan aku dan abng aku yang muda sbb selalu je belikan mainan yang best2 untuk aku mase kecik dulu. Yup that’s my family guys!! i love the so much!! Tapi guys, aku diuji dengan ujian yang sangat besar dalam hidup aku. Abang sulung aku meninggal dunia tahun 2008, abang aku yang muda meninggal pada tahun 2012 dan kakak aku yang muda meninggal pada tahun 2013. Fuhh amat besar ujian tu guys. aku rase sedih sangat time tu especially time kakak aku yang muda meninggal dunia rase mcm x boleh nak teruskan, aku sayang giler ngan akak aku tu tapi aku kene redha.Yang mati x boleh nak hidup balik,Yang hidup kene teruskan kehidupan. Okay aku rase cukupla pasal family aku guys!!
Belanja pemandangan matahari terbenam tapi sorry kemah halang
Okay, bye, I love you!!

p/s: Kalau korang suka aku punya post, kome la yup. Komen anda sangat kami hargai hehehe kalo nak borak2 ke pon boleh gak sbb wat masa sekarang aku memang free just hangout je aku kat google+




Comments

Popular posts from this blog

Throwback 2016

Barang2 Yang Perlu Dibawa Ke Asrama....Maybe (0_0)

Salam Perkenalan Semua!!